Прославили смо Дан школе
Са конференције Ерасмус+ у Минхену
Загрљај са стиховима

Продужени боравак

Мобилности

Сервисне информације

Вести

Загрљај са стиховима

Данас је нашу школу посетио песник Јовица Ђурђић.  Аутор је књига поезије и прозе за децу и одрасле. Објављивао у многим листовима и часописима. Поједини радови су му превођени на стране језике као што су енглески, руски, француски, шпански, италијански, пољски, чешки, словеначки, македонски итд. Избор поезије ”Звезде на узглављу” објављен је као библиофилско издање са дванаест песама преведених на двадесет страних језика и сликама Оље Ивањицки. Дружио се са ученицима 2. разреда и поделио им је своје књиге из којих читао своје стихове. Деца су за песника имала много питања, поготово када су читалачке навике у питању. После радионице песник је изјавио да му се за 40 година сусртања са децом никада није долгодоло ди ма тако присну и срдачну реакцију од ученика као данас у нашој школи.

Наставник Петар на конференцији Ерасмус+ у Минхену

Са европске конференције „Empowering students in the digital age – with Erasmus+“ одржане у Минхену, 6-8.5.2024.

 

Велика конференција немачке Националне Ерасмус+ агенције је одржана у Минхену 6-8.5.2024. године. На конференцији је учешћа узело више од 210 људи из 24 европске државе, учеснице Ерасмус+ програма. На конференцији се могло чути више од 15 говорника из најразличитијих области формалног и неформалног образовања, који раде са полазницима од 7 па до 70 година, у свим европским државама. Као што сам наслов конференције каже, поента је била на оснаживању ученика у дигиталном добу кроз Ерасмус+ програм.

Нашу школу је на конференцији представљао координатор Ерасмус+ програма, Петар Пантић, који је био и један од говорника у централном делу конференције, као један од 3 успешна примера добре праксе и показатељ како једна школа треба да спроводи Ерасмус+ програм. Презентација је пропраћена бурним аплаузом европских колега који нису крили одушевљење ентузијазмом који наша школа показује током спровођења Ерасмус+ пројеката, те су већ договорена нова партнерства за наредне две школске године, што нашу школу сврстава сигурно на водеће место у Републици Србији када је у питању највећи европски едукативни програм – Ерасмус+.

Шампиони Браничевског округа

 

Тамара освојила два прва места на међународним такмичењима

У року од месеца дана, на два различита међународна такмичења у соло певању наша ученица Тамара Марјановић освојила је два пута прву награду. Прво је  Међународно такмичење соло певача „Мокрањац “ и одржано је у Неготину 29.3.2024. године, друго је одржано данас Крагујевцу. У питању је Међународно такмичење соло певача „Милоје Милојевић“.  На оба такмичења Тамара је била најмлађи уцесник у својој категорији.

 

Окружно такмичење из биологије

Резултати окружног такмичења из биологије:

Braničevski_7_8_razred

Braničevski_5_6_razred

Промена изабраног предмета на трећем тесту

По календару активности, од 08.-11. априла 2024. године родитељи/дзз могу изменити пријаву за ЗИ у смислу промене изабраног предмета на трећем тесту.

Поступак измене пријаве је следећи:

– Родитељ/дзз попуњава нови образац 42 где датум подношења пријаве мора бити од 08. до 11. априла 2024. године

– Пријаву подноси у школи у којој ће ученик полагати ЗИ

– Директор/овлашћено лице поништава постојећу евидентирану пријаву и уноси нову.

Водити рачуна да се на новој пријави за сва три теста унесу исправни подаци, јер је уочено на пробном ЗИ да су постојале грешке приликом дефинисања језика на ком се полаже тест, парилагођавања (увећен фонт иако не постоји документација)…

Ако има пријава у којима су уочене грешке треба их заменити новим пријавама са исправним подацима.

Замена пријаве се односи и на ученике који имају активну пријаву за стандардни/е тест/ове, а у међувремену су добили решења интерресорних комисија да ОШ завршавају по ИОП-у. У оваквим ситуацијама пошаљите захтев за откључавање школе да бисте у подацима о ученику променили податак о ИОП-у.

У овом периоду је на АП МСШ потребно извршити и премештања ученика из једне у другу школу код којих је дошло до овакве промене. Школа из које је ученик премештен поништава његову активну пријаву, затим врши „Премештање ученика“ у нову школу која га прихвата и на основу поднетог обрасца 42 од стране родитеља/дзз новој школи, евидентира нову пријаву за ЗИ на АП МСШ. Претходно је потребно да обе школе пошаљу захтеве за откључавање школа.

Такође, пријава се подноси и за ученике који до сада нису имали евидентирану ни једну пријаву за ЗИ, а школа је у међувремену добила попуњен образац 42 од стране родитеља/дзз тих ученика.

За измену података о ученику (пребацивање ученика у другу школу, уносу новог ученика, промена ИОП-а или било ког другог матичног податка) директор или овлашћено лице школе треба да ми и-мејлом пошаље захтев за откључавање школе у коме се наводе ИБ или ЈМБГ, презиме и име ученика и кратак опис шта се мења за тог/те ученике.

 

Списак уџбеника за 2. и 6. разред

Караван  за климу

Караван  за климу је изложба поставка која стигла код нас у  школу   преко програма Еко школе. Ова изложба се састоји  из шест делова коју је осмислио Француски институт из Београда.
Изложба показује начин на који смо сви ми човек биљке и животиње биодиверзитет угрожени због климатских промена које свакодневно осећамо и које утичу на квалитет нашег живота.
Такође повезујући борбу за очување вода  као и значај човека који доприноси у својој локалној заједници очување свих водених ресурса.
Изложба показује 15 златна правила приликом коришћења воде која доприноси очувању вода у нашој локалној заједници.

Међународни дан матерњег језика

Од 2000. године, Међународни дан матерњег језика обележава се 21. фебруара. Ову одлуку УНЕСКО подржала је Генерална скупштина Уједињених нација, специјалном резолуцијом којом је позвала све државе чланице „да промовишу очување и заштиту свих језика које користе народи света“.

„Језик је хранитељ народа. Докле год живи језик, докле га љубимо и почитујемо, њим говоримо и пишемо, прочишћавамо, дотле живи и народ, може се међу собом разумијевати и умно саједињавати, не прелива се у други, не пропада“.
Ове речи које је у 19. веку забележио реформатор српског језика Вук Стефановић Караџић сликовито дочаравају колики је значај неговања и очувања језика за сваки народ и за сваког појединца на свету.
Љубав према матерњем језику и његовом богатству треба свакодневно гајити кроз говор, читање и писање, а данашњи дан, 21. фебруар, обележили смо у нашој школи и показали велико интересовање за очување и неговање српског језика. Уз подршку наставнице Оливере Илић и ученика 8/2 разреда, припремлјен је материјал у школској библиотеци. Направљени су плакати на којима  су истакнути подаци о данашњем дану и много примера заборављених речи, речи које смо присвојили из других језика, смешних кованица… Ученици су проналазили и записивали најнежније српске речи, речи које их мотивишу и речи које их обавезују. Читали су и покушавали да правилно и брзо изговоре брзалице.

Библиотекарка, Слађана Којић    

Временска капсула: Ученици закопали писма која су писали себи у будућности

Овогодишња генерација петака у Основној школи “Свети Сава” закопала је временску капсулу са писмима која ће поново прочитати за три године када буду одлазили из основне школе.

Идеја о закопавању временске капсуле потекла је од наставника српског језика у овој школи Слободана Јотића, коме је ово трећа генерација са којом реализује свој пројекат. На самом почетку наставник је ученицима прочитао своје писмо које је такође стављено у капсулу.

“Била ми је генерално идеја и мотив то да они стварају одговорност према својим жељама и онда ми је пало на памет да би то могли да урадимо на тај начин. А иначе постоји наставна јединица у српском језику где они пишу писмо себи. И онда сам спојио то писмо и то да у њему буде неко завештање, нешто за будућност”, појашњава Јотић.

У временској капсули налазе се писма ученика која су они написали самима себи, а у којима су себи послали поруке и жеље за будућност.

“Оно што је циљ и идеја овог мог пројекта је да они буду свесни да имају неке изазове које треба да реше у наредном периоду. То значи да би било лепо да они те своје поруке и жеље које су самима себи написали и остваре. Ја се надам да ће те жеље да их обавезују и да све то што су сами себи пожелели за будућност постане за њих једна врста знака у којем ће они моћи да виде своје будуће циљеве које ће стварити”.

Своју временску капсулу до сада су откопале две генерације осмака које су завршиле основну школу, а наставника смо питали какве су им биле реакције када су након три године прочитали оно што су себи пожелели као петаци. Они су своја писма читали на последњем часу српског језика у осмом разреду.

“Постоји један амбивалентан однос према томе. Зато што неки знају да нису испунили своја очекивања и не желе да читају своје речи. Идеја овога суштински и није да они то једног дана прочитају, него да размишљају о томе шта су себи поручили. Па ако су рекли да ћу да смршам, онда ћу се трудити да смршам. Ако су рекли да ће бити одлични, трудиће се да буду одлични. Они који испуне своје жеље, воле да им се прочита њихово писмо”, закључује наставник.

Садашњи петаци су себи углавном пожелели да имају добре оцене, постану боље особе, имају пуно другова, али и да смршају. Како кажу трудиће се да те своје жеље у наредном период и остваре, а неки од њих су већ почели да раде на томе, а да ли ће за три године желети да њихова писма буду прочитана, или ће бити разочарани, остаје им да о томе размишљају.

Извор: Boom93

Пројекти