Продужени боравак
Светло! Камера! Акција!
Поздрав из Швајцарске

Продужени боравак

Савети у доба короне

Сервисне информације

Вести

Сиге уџбеник, наставни план и програм и инвентар активности

„СИГЕ“ – Социјална инклузија кроз игру у образовању је пројекат Еразмус+ стратешког партнерства којим координира академија „ЕЛА“ из Болоње и који има за циљ да истражи образовни потенцијал гамификације и учења заснованог на игрицама као иновативног инструмента за унапређење активног учешћа, ангажовања и инклузије у образовању и друштву.

Главни циљ пројекта је да подржи друштвену инклузију нискоквалификованих одраслих полазника образвања одраслих са мигрантским пореклом или припадницима мањина, као и уопште полазника са потешкоћама у наставнм процесу, доприносећи развоју и повећању флексибилне понуде комбинованог гејмификованог учења. Пројекат додатно има за циљ да оснажи наставнике образовања одраслих да користе гејмификацију и учење засновано на игрицама како би побољшали квалитет своје наставне праксе.

Сиге уџбеник, наставни план и програм и инвентар активности

Саопштавамо да су Сиге уџбеник „Социјална инклузија кроз гејмификацију“, наставни план и програм курса „Усавршавање кроз гејмификацију“ и инвентар активности, спремни за преузимање кликом на линк!

https://erasmuslearningacademy.weebly.com/uploads/6/5/6/3/65630323/sige_textbook_social_inclusion_through_gamification_in_education.pdf

https://erasmuslearningacademy.weebly.com/uploads/6/5/6/3/65630323/curriculum_-_upskill_through_gamification.pdf

https://erasmuslearningacademy.weebly.com/uploads/6/5/6/3/65630323/sige_inventory.pdf

Овде ћете пронаћи превод на српски језик уџбеника “СИГЕ“ за едукаторе одраслих: „Социјална инклузија кроз игру у образовању“:  SIGE HANDBOOK_Serbian Version

 

„СИГЕ“ – Дивно путовање приводимо крају

Путовање на коме се седам партнера широм Европе, Erasmus Learning Academy (Италија), ОШ „Свети Сава“ (Србија), Obrtnicko Uciliste (Хрватска), Asociatia Demetrius (Румунија), Comparative Research Network (Немачка), Cfie Miranda De Ebro (Шпанија ) , Fundacja Mode (Пољска), састало у оквиру стратешког партнерства, финансираног од стране Еразмус+ КА2 пројеката, са циљем подршке социјалној инклузији нискоквалификованим људима, доприносећи развоју флексибилне понуде комбинованог гејмификованог садржаја који им омогућава да развију кључне компетенције за превазилажење препрека и потешкоћа како у наставном процесу тако и у свакодневном животу, у смислу оснаживања и унапређивања различитих сетова вештина за квалитетнију адаптацију на различите услове живота у новој средини и уопштено говорећи.

Данас са задовољством објављујемо да су резултати пројекта коначно спремни за преузимање, да постану инспирација за едукаторе у образовању одраслих из читаве Европе.

​Наставни план и програм курса за образовање одраслих „Усавршавање кроз гејмификацију“, завршен је да би се код ученика развиле кључне вештине које су неопходне како за друштвени тако и за домен саме наставе.

Приручник за едукаторе одраслих, у коме су едукатори вођени у разумевању гејмификације и учења заснованог на игрицама примењеног у образовном контексту, посебно код нискоквалификованих полазника, као и у откривању и примени горе поменутог курса.

  1. и 7. септембра одржан је Финални ТПМ, чији је домаћин био ФУНДАЦЈА МОДЕ у предивном Вроцлаву. Током састанка имали смо прилику да се последњи пут сретнемоa са свим партнерима на пројекту, да разговарамо о резултатима и, што је најважније о одрживости пројекта.

„Multiplier event“ су организовани у свакој од земаља партнера, како би се представили резултати и илустровала достигнућа пројекта, да се подигне свест о предностима едукације кроз игру код полазника мигранта и других угрожених група, да се прошири свест заинтересованих страна о постигнутим резултатима информишући о могућностима прилагодљивости резултата пројекта и покретање и промовисање мреже за међусекторску сарадњу на нивоу ЕУ.

У ствари, коначно је отворена Сиге мрежа за међусекторску сарадњу која служи стварању нових могућности учења кроз гејмификацију са идејом укључивања различитих заинтересованих страна на нивоу ЕУ. Ако желите да постанете део света са гејмификованим садржајима придружите нам се путем овог линка: https://www.facebook.com/groups/400230361884595/?ref=share_group_link

У закључку, једно заиста дивно и квалитетно искуство, где смо сви имали прилику да откријемо моћ гејмификације, да позитивно допринесемо европском образовном пољу и наравно, да створимо богате и плодне везе широм Европе.

Пронађите више о овом пројекту на  www.sigeerazmus.org линку.

Будућност света је у мојој учионици

Протеклог викенда у Коњицу је одржана 13. регионална конференција у организацији Заједнице иновативних наставника Степ бy степ. Међу више од 300 учесника били су и наставници наше школе: наставница енглеског језика Јелка Вучинић и наставник српског језика и књижевности Слободан Јотић, заједно са Николином Скареп и Аном Буквић из Центра за интерактивну педагогију, који нам је и омогућио да будемо део конференције на којој се размењују и уче примери најбоље наставне праксе из региона. У слогану  Конференције „Будућност света је у мојој учионици“ је учитана порука о важности наставничке професије, али и о потреби да се у нашим учионицам стварају генерације способне и оснажене да граде друштво које боље од оног у коме сада живимо.

Наши ђаци у школи у Берлину

Our students in Berlin visited German language, biology and roundtable classes today where teachers discuss with students about the topic they choose to talk about. Afterwards football was played and they had some free time, and then they made posters on various topics.

 

 

Најбољи тренутак да се посади дрво је – ОДМАХ!

Wherever you find a convenient place,
plant a tree there!
And the tree is grateful
so he will reward, –
he will reward in abundance
shade, fruit of its own,
it will reward you
was your brother!
Pupils 5/1

Информатор

https://informator.poverenik.rs/informator?org=yw4aAbXkMH4aNaiwq

 

Забавно је у продуженом боравку

У продуженом боравку, поред обавезне израде домаћих задатака, наши ученици уживају у многобројним активностима које организују њихове учитељице из боравка.

 

 

 

 

Портрет правог наставника

Пријемом у Свечаним салонима и пригодним културно уметничким програмом обележен је Дан просветних радника.

Овом приликом градоначелник Града Пожаревца Саша Павловић је уручио награде и признања заслужним професорима као и организацијама које су помогле школе у свом раду.

Заслужено признање добио је наставник ликовног васпитања наше школе Ерол Ђурић.

„Светла! Камера! Акција!“

Данас имамо госте из Пољске, Шпаније, Италије, Турске и Португала поводом Еразмус+ пројекта „Светла! Камера! Акција!“. Након традиционалног дочека и обраћања директорке Маргете Секуловић, уследила је радионица упознавања коју је водила педагог наше школе Светлана Спасић и уводне активности везане за рад на филму које ћемо имати прилике да погледамо на Петак и на филмски фестивал.

 

МУЗИКОГРАМ ПРАТИ И МУЗИКУ СХВАТИ 

Менса Србије и УченIQ у сарадњи са Институтом за модерно образовање и ове године  реализују пројекат обележавања Дана интелигенције са циљем да укажу на значај стимулације интелектуалних способности укључивањем што већег броја стручњака који раде са децом и одраслима у земљи и региону да прикажу занимљиве активности и добре примере праксе.
Наставница Весна Миленковић, педагошки саветник, пријавила је школску радионицу под називом ,,Музикограм прати и музику схвати“ и после разматрања комисије, одобрена је реализација са ученицима од 5-8. разреда.
Радионице су изведене у периоду од 10-14.октобра 2022. године.
Графички приказ музичког дела (музикограм) може ученицима обезбедити да више ствари истовремено раде док слушају музику. Може се пратити ток композиције погледом и повлачењем прста по графичкој шеми, препознавати ритам, мелодија, облик или инструменти. Прве музикограме направио је белгијски педагог Још Вујтак желећи да омогући свима да могу да разумеју класичну музику и да у њој уживају. Данас музикограме можемо наћи у форми штампаних сличица, линија или тачкица, симбола и асоцијација који ученика прецизно воде кроз ток слушане композиције. Дечија пажња за активно слушање музике и њено логичко схватање се повећава, процес концентрације је активнији, а памћење дуготрајније. Везе које се створе у комбинацији слушања, гледања и покрета, доводе до лаког препознавања мелодије по сликама и покретима који су били укључени у прво слушање.
Овај међународни пројекат је одобрила Менса Србије и ставила реализоване радионице на мапу догађаја као пример добре праксе.

Пројекти