Поводом Дечје недеље, у пожаревачкој Библиотеци, 3. октобра 2017. године, одржана је радионица ,,Ако могу да бирам, бирам да комуницирам“. Учествовали су ђаци 5. и 6. разреда ОШ ,,Свети Сава“, ОШ ,,Краљ Александар И“ и ОШ ,,Доситеј Обрадовић“. Радионицу је водила Славица Вучинић.
Циљ ове радионице је развијање вештине комуникације код деце, да они сами увиде основне проблеме у комуникацији, да се упознају с различитим начинима слушања који доприносе успешнијој комуникацији и повезивању са другим особама, односно наставку комуникације. Овакав рад са младима има више значајних задатака.Образовни задаци су упознавање са појмовима добра и лоша комуникација, откривање препрека за успешну комуникацију и усвајање корака који воде ка правој комуникацији. Васпитни задаци су развијање сопствених ставова, лепих особина, примерног понашања, поверења и сарадње. Као резултат, остварени су функционални задаци: подстицање способности размишљања, памћења, слободног разговора и активног слушања. Дечја недеља је први пут обележена 1934. године на предлог организације Пријатељи деце Србије, а 1987. године дефинисана је Законом о друштвеној бризи о деци.
Манифестација Дечја недеља се сваке године одржава у месецу октобру, са циљем скретања пажње јавности на децу и младе, на дете као носиоца права, на потребе деце у породици, друштву и локалној заједници, на њихово право да одрастају у што бољим условима, на једнаке шансе за развој и остварење потенцијала
Основни концепт Дечје недеље је:
• Концепт права детета, чије увођење у нормативни систем Републике Србије датира почетком овога века, а потврђен је новим Уставом из 2006. године.
• Општи протокол за заштиту деце од злостављања и занемаривања који је Влада Републике Србије усвојила 2005. године. Породичним законом, исте године, у национално законодавство уграђени су главни принципи Конвенције о правима детета (право на живот, опстанак и развој, право на најбољи интерес детета, право на партиципацију и право на недискриминацију).
• Од посебног значаја су документи који се односе на интеграцију деце са сметњама у развоју, побољшање доступности и квалитета образовања, са посебним акцентом на децу из маргинализованих група.